[Linux-ag] cbq.init kullanımı

From: DeathRow From everywhere (ttoraman@gmail.com)
Date: Sat 09 Apr 2005 - 15:34:31 EEST

herkese slm.Acemi bir linux çu olarak bu listeye ilk mesajımı atıyorum.
 cbq.init script ini kullanarak uploadlarımı kısmak istiyorum.
internetten cbq.init dosyasının son versiyonunu indirdim ve
/usr/local/sbin adresine taşıdım.
CBQ_PATH=${CBQ_PATH:-/etc/sysconfig/cbq}
CBQ_CACHE=${CBQ_CACHE:-/var/cache/cbq.init} belirtilen dizinleri
oluşturdum ve internetten bulduğum dökümanlardan anladığım kadarıyla
şu işlemi yaptım.
### Setup traffic classes yazan bülümün en son kısmına şu satırları ekledim.
cbq-sınırlama.up
DEVICE=eth0,100Mbit,10Mbit
 RATE=512Kbit
 WEIGHT=24Kbit
 PRIO=5
 RULE=10.0.0.3
 cbq.init start
ama uploadı bi türlü kısamadım. weight degerinin rate/10 olması
gerekiyor diye belirtmiş arkadaşlar.Ama bu değer benim download
işlemini çok etkiliyo.Sorunu nasıl çözebilirim. Şimdiden teşekkürler.
İyi çalışmalar...
(bağlantım 256 adsl)