[linux-network] Re: eth restart

From: mesut guler (mesut@egemenyazilim.com)
Date: Thu 16 Sep 2004 - 12:15:07 EEST

Alper KANAT wrote:

>Peki bu komutla otomatik olarak ip alır mı ? Mesela aynı şekilde bu
>komutu WLAN için de kullanabilir miyim ? Ben genelde ifconfig eth0 up
>veya down'ı kullanıyordum ve sanırım bilgisayar IP alamadığı için nete
>çıkamaz oluyordu. Açılış scriptlerini tekrar çalıştırmama rağmen de
>sonuç değişmiyordu.
>
>Alper KANAT
>http://raptiye.org

evet bu "ifup" dhcp den ip alir. ayni sekilde ppp interface ini de bu
komutla calistirabilirsiniz. WLAN icin de calismasi lazim.
ifup ppp0
yada
ifup [net-dev]
gibi.

ifconfig [net-dev] up
sadece ilgili aygitin static ip si varsa calisir. belirttiginiz gibi
dhcp den ip almaz.

kolay gelsin.

--
Mesut Guler