Re: [Linux-ag] Wireless ADSL Modem

From: Onur Can CAKMAK (onur.cakmak@gmail.com)
Date: Sat 30 Oct 2004 - 01:16:07 EEST

Selamlar,

On Sat, 30 Oct 2004 00:51:49 +0300, Tonguc Yumruk
<tongucyumruk@interaktif.gen.tr> wrote:
> Evet, aynı şekilde Atheros chipseti için de Madwifi sürücüleri var.
> Fakat belirli bir noktadan sonra fcc uyumluluğu gibi sebeplerle kodu
> kapatıyorlar. Açıkçası sistemime kodu kapalı birşeyler bulaştırmak hiç
> tercih ettiğim birşey değil.
Oyle veya boyle konu wireless ise kapatiyorlar dedigim ve dediginiz
konular yuzunden. Cok buyuk de sorun degil acikcasi :)

> [...]
> benim bu noktada en çok üzerinde durduğum konu şu: Bildiğiniz üzere
> kablosuz bağlantılar kablolu olanlara oranla yavaş ve bunu aşmak için
> her üretici 100mbit hızına çıkmayı sağlayan ve genelde sadece kendi
> ürünleri arasında geçerli olan bir sistem geliştiriyorlar. Bu noktada en
> büyük sorunum bir Wireless ADSL modem aldığımda aynı firmanın ürünlerini
> kullanmak durumunda olmam ki bu da ürünlerin Linux ile ne kadar iyi
> çalıştığı konusunu gündeme getiriyor. Bu konuda US Robotics ürünlerini
> yeni yeni araştırmaya başladım. Eğer isteklerime uygun bir sistem
Aslinda bu 100Mbps denilen olayda kablosuz kartlar (ve cihaz) 2x
54Mbps konusuyor sadece.

Ayrica -bence- bakmamiz gereken kablosuz erisen bilgisayarlarin
gercekten 100mbps hiza ihtiyac duyup duymamasi. Mesela benim cep
bilgisayarim, dizustu bilgisayarim, kardesimin ve babamin dizustu
bilgisayarlari ev icinde toplam 5mbps bile trafik uretmiyorlar. Bence
11mbps (.1b) bile hareketli aletler icin yeterli gibi, ki 54mbps son
derece iyi :). Ama tabi sizin seciminize, tasariminiza kalmis.

> Bilgisayardan AP yapmaktaki amaçlarımdan biri de bu konuda derinlemesine
> bilgi edinmekti. Fakat sanırım bu daha sonraya da bırakılabilir.
>
> Bu arada TTNet'in bridge ve half-bridge gibi modları desteklemediği
> yönünde duyumlar aldım. Bu konuda bilgisi olan vvar mı acaba?
Ben usr9106'yi baya degisik halde denedim bi cogunda sorunsuz calisti
-bridge dahil-. Tam olarak istediginiz konumu anlatirsaniz
deneyebilirim yarin

Iyi aksamlar

> Fri, Oct 29, 2004 at 11:48:45PM +0300 Tarihinde Onur Can CAKMAK Demişki :

> --
> Sevgi Saygı GNU/Linux
> Computer, n.:
> An electronic entity which performs sequences of useful steps in a
> totally understandable, rigorously logical manner. If you believe
> this, see me about a bridge I have for sale in Manhattan.

Onur Can CAKMAK