Re: [Linux-ag] Wireless ADSL Modem

From: Özkan KIRIK (g01156033@mersin.edu.tr)
Date: Thu 28 Oct 2004 - 13:57:30 EEST

Tonguc Yumruk wrote:

>Daha önemli bir konu ise şu: Özellikle listelerin dışından beni
>tanıyanların bileceği üzere ADSL Modem'lerden nefret ediyorum. Firewall,
>router, dhcp server, dns proxy vs... herşey olmaya çalışmaları gerçekten
>sinirimi bozuyor. Öncelikle her ne kadar umudumu kesmiş olsam da şunu
>sormak istiyorum: Sadece Modulation/Demodulation yapıp ppp seviyesindek
>işleri halledip sonra kalan herşeyi ethernet'le benim makinama aktaran
>bir modem var mı? Daha gerçekçi olmam gerekirse, Zoom'un X4 modelinde
>bridge mode diye bir özellik gördüm. Yanlış anlamıyorsam bu özellik
> [...]
PPP seviyesinde de işi modemin yapmasini istiyor ve ip adresini
bilgisayarinizin almasini istiyorsaniz,
Modeminizin Half-Bridge özelliğini destekliyor olmalı.
Modeminizi Half-Bridge moduna aldiktan sonra ip almak icin sistemizinde
sadece dhclient calistirmaniz yeterli olacaktir.

Bridge modu yaptigi iş ise, sadece modemlik yapip, 2 interface(ADSL ile
ethernet) arasında paket geçişini sağlamaktir.
bu durumda ppp ve nat gibi işlemleri yapmak sunucunuzun görevidir.

Ozkan.