Re: [Linux-ag] MSN yi Kapatmak

From: Huzeyfe ÖNAL (huzeyfe@yubam.kou.edu.tr)
Date: Wed 27 Oct 2004 - 11:56:40 EEST

Merhaba,
MSN protokolu bircok porttan calisabiliyor hatta web uzerinden bile
kullanilabiliyor. Web uzerinden kullanimi yasaklamak icin birkac site
var onlari bloklarsaniz yeterli olabilir , normal msn protokolunu
bloklamak icin uygulama seviyesinde kontrol yapabilen bir Firewall
secebilirsiniz, iptables ile bunu yapmak icin
http://l7-filter.sourceforge.net/ adresindeki yamalari sisteminize
kurarak

msnmessenger

# ver: allow versions up to 99.
# usr (in case ver didn't work):
^(ver [0-9]+ msnp[1-9][0-9]? [\x09-\0d -~]* cvr|usr md5 i [ -~]*)

tanimalamasini yapabilirsiniz, dosya transferini engellemek icin de

msn-filetransfer
^ver [ -~]*msnftp\x0d\x0aver msnftp\x0d\x0ausr

tanimlamasini kullanabilirsiniz.