[linux-network] Re: Ag gecidi

From: Serdar KOYLU (serdar@uludag.org.tr)
Date: Tue 05 Oct 2004 - 13:58:05 EEST

Selamlar..

> Bir ethernet kartina birden fazla ag gecidi vermem mumkunmu bunu nasil yapabilirim.

Bir ethernet karitna birden fazla ag gecidi veremezsiniz. Daha dogrusu,
bir ethernete bir aggecidi (gw) veremezsiniz. Dogrusu, bir ag gecidi
tanimlarken, bu ag gecidine ulasmak icin hangi ag cihazini (!? NIC,
Modem vs. interface) kullanacaginizi belirtmeniz gerekir. Yani bir
ethernete (modeme yada) aggecidi verilmez, aggecidi tanimi kendi icinde
ethernet vs. cihazida kapsar.

Aggecidi, cercevesi belirlenmis bir aga erismek uzere paketlerin
yollanacagi yonlendiriciyi ifade eder. Bu, kisaca routing anlamina
gelir. Routing isi ise boyle bir mailde anlatilamayacak kadar
karisiktir. Belki bir ara 4 kusur saat suren Network Temelleri
seminerini tekrar veririz..

Sizin sanirim kastettiginiz, default gateway. Varsayilan aggecidi. Bu,
baska sekilde tarif edilmemis olan adreslere suradan eris anlamina gelen
bir tanim. Genelde, "Tarif edilmemis adresler" internet olarak
ozetleniverir.

> Birde benim bilgisayarimda iki adet ethernet karti var.Birisinden ADSL uzerinden internete cikiyorum.Ag gecidi olarak 192.168.1.1 kullaniyorum

Bunun icin

route add default gw 192.168.1.1

Yazmaniz yeterlidir. Internet erisiminiz bu (192.168.1.1) cihazdan
saglanir (mi ? Belli olmaz, bu, sadece paketleri o cihaza yolla anlamini
tasir. O Cihaz bunu ne yapar bilemezsiniz).

> Diger ethernet karti ilede farkli bir networke ag gecidi yazarak ulasiyorum.ag gecidi 192.168.16.254

Bunun icinde

route add default gw 192.168.16.254

Yazmaniz yeterlidir. Internet erisiminiz bu (192.168.1.1) cihazdan da
saglanir. Kisaca, her iki cihazdan birden internet baglantiniz olur.

Bu durumda kullandiginiz routing policy ve kuyruk yuklerinize gore
baglantilardan biri veya digeri uzerinden paketler yollanacaktir. Buyuk
ihtimalle QoS, Policy routing vs. uygulamamissinizdir. Bu durumda kabaca
istekler iki hat arasinda paylasilir..

> Fakat ethernet kartlarimin ikisi birden active oldugunda internetim calisiyor fakar diger ag gecidine ulasamiyorum.Ancak ADSL icin kullandigim ethernet kartini disable ettigimde diger aga ulasabiliyorum.Bu sorunu nasil cozebilirim....

ping diger_ag_gecidi

Komutunu bir deneyin.

Buyuk ihtimalle ADSL baglanti icin kullandiginiz DHCP vs. varsayilan
aggecidinizi siliyor olabilir. Sorunlu durumda,

# route -n

komut ciktisini yollarsaniz bir fikir edinebiliriz..

Saygi ve sevgiler..