[Linux-sunucu] sendmaili relay olarak kullanmak

From: firat@kucuk.org
Date: Wed 10 Nov 2004 - 11:23:36 EET

Merhaba arkadaşlar,
sendmail hususunda bir maruzatım olacaktı..!

PHP ile mail() işlevini kullanarak birçok adet mail gönderdiğimizde
bunların sendmail kuyruğuna atılmasını daha sonrada dışardaki
başka bir posta sunucusuna login olup buradan atılmasını nasıl
sağlayabiliriz.

Bu işlevi deneyince netstat -na ile baktığımda DNS sorgulaması
yaptığına da farkettim firewall tarafından bu engellediğinden
mail gönderememe işlemi bile 1 dakika 20 saniye sürüyor.

Ben DNS lookup da yapmamasını istiyorum. Yani kısacası sendmail'i
bir atlama taşı olarak nasıl kullanabiliriz.

Yardımlarınız için şimdiden teşekkürler.