[Linux-ag] gentoo, mgetty, pppd

From: Umut (php@kakalak.org)
Date: Fri 05 Nov 2004 - 10:39:08 EET

Merhaba,

Bu hafta icerisinde shadow, gecen hafta mgetty paketleri guncellendi.
Ben gentoo boxlarimdan birini dial-in olarak kullaniyordum ancak
ozellikle shadow guncellemesinden sonra AutoPPP (pppd) tarafindan
surekli authentication failure hatasi aliyorum.

Paketleri USE degiskenlerini kontrol ederek yeniden derledim, hatta
daha once dial-in calismayan bir sunucuyu forums.gentoo.org adresindeki
mini howto dogrultusunda yeniden olusturup konfigurasyon ve binary
dosyalarini karsilastirdim herhangi bir sorun ihtimaline karsi.

Debug ve loglar acik, kontrol ettigimde hep ayni sorun vardi ben de
gecici olarak kullanicilari tanimlamak yerine sifrelerini pap-secrets
icinde tanimladim ve simdilik sadece sifreyi tutturanlar dial-in yapma
imkanina sahipler, en azindan kullanicilarimin mizildanmasini kestim.

Sorun pppd icin login kullanmamdan kaynaklaniyor diye tahmin ediyorum.
gentoo forumda soruya cevap ariyorum ama mgetty+pppd+sistem
kullanicilari ile dial-in calistiran baska biri varsa bu listelerde
ayni sorunu yasayip yasamadigini kontrol etmesinde fayda olabilir.

(Ya da yasamiyorsa benim sistemimi tekrar tekrar kontrol etmemde :))

Saygilar
Umut Demirhan