[linux-network] Re: IPv6 & IPv4 óFýso-8859-9?q?Güvenlik?ÿóFýso-8859-9?q?_Önlemleri?ÿ

From: Oguz I. Emlik (oguzemlik@comu.edu.tr)
Date: Tue 18 May 2004 - 22:31:23 EEST

Sal 18 May 2004 22:00 tarihinde, Can Erkin Acar þunlarý yazmýþtý:
> herseyden once NAT kavrami IPv6 icin gecerli olmayacak,
> her cihazin (birden fazla) adresi olabilecek. bu da
> filtrelemeyle ilgili sorunlar doguracaktir.
 hocam iyi de zaten IPv6'ýn amacý NAT'dan kaynaklanan problemlere(uctan uca
baglantýlarda paket ve adresleme bütünlüðünü yok etmesi) cevap oluþturmak
deðil mi?

> IPSec IPv6 ile zorunlu hale geliyor (kullanimi degil var olmasi). Ancak

NAT IPSec'in baðlantýlarýnýn saðlananamasýnýn en temel sebeplerniden deðilmi?
IPv6'da NAT'ýn desteklenmemesi gayet doðal bence.

> Ayrica v4 v6 gecisi icin dusunulen birtakim yontemlerin de
> (ornegin ipv4 mapped adress kavrami) guvenlik acisindan yan etkileri
> olacaktir.

IPv6 IPv4 mapped adresleri destekler ve Dual-Stack yöntemleri var diye
biliyorum ayrýca. Neden güvenlik açýlarý oluþtursun ki?

> Konu ile ilgili uzman bir gorus icin Jin-ichiro itojun Hagino'nun
> IP version 6 security considerations baslikli sunusunu
> inceleyebilirsiniz:
Tabiiki inceleyeceðim. saolun. Ayrýca teþekürler