[linux-network] Re: ikinci gateway den çıkış

From: Serdar KOYLU (serdar@uludag.org.tr)
Date: Mon 10 May 2004 - 13:55:25 EEST

Selamlar..

Tahminen, disariya dogru HTTP isteklerinin her zaman ADSL uzerinden,
digerlerinin LL uzerinden yapilmasini istiyor arkadas.

Bunun icin 100 kere cevap yazdik. Once bir yeni routing tablosunu
olusturulur, bunun icine default gw olarak farkli muamele gorecek olan
baglanti yazilir:

# ip route add default via 192.168.0.xxx table 205

sonra da buradan gidecek paketler isaretlenir:

# iptables -t mangle -A PREROUTING -p tcp --dport http -j MARK 0x100

gibisinden mesela. Sonra da bu isaretlenmis paketler yeni olusturdugumuz
routing tablosuna verilir:

# ip rule add fwmark 0x100 table 205

Sonrada mevcut cache edilmis routing entryleri temizlenir ki, yeni duzen
devreye girsin:

# ip route flush cache

Daha sonra, gerci en bastan yapmak lazimdi ama, ADSL modeme gidenler,
modemin sapitmamasi icin MASQUERADING edilir:

# iptables -t nat -A POSTROUTING -o ethX -j MASQUERADE

Bu ise yarar genelde. Ama buna cevap verebilmek icin mevcut routing
girislerini, network yapisini filan cikarmak lazim...

Saygi ve sevgiler..