[linux-network] Re: NAT yapan makine ve gercek ip

From: Umut Besler (umutbesler@umutbesler.com)
Date: Thu 06 May 2004 - 16:31:53 EEST

Yok soyle anlatayim.
Router yapan makine 2 ethernet var
1. 212.20.10.10 diyelim
2. 10.0.0.1 diyelim
Simdi ben 2. ethernettin bagli oldugu switchte bir makineye gercek ip vermek
istiyorum. Ama yapmak istedigim o makinenin ip ayarlarina giricem senin ip
adresin 212.20.10.11 diycem. Yani dnat degil yapmak istedigim direk gercek
ipyi makineye vermek istiyorum.
Boyle birseyi nasil yapabilirim?

Veya asil yapmak istedigimi soyle anlatayim daha aciklayici olur. Simdi
networkte 2 tip makine var.
1. serverlar
2. clientlar

Clientlar 10 lu bloktan ip alsin dhcp uzerinden. Serverlarda ise gercek ip
olmasi gerekiyor (yonlendirme degil). Bunu nat yapan makine uzerinden
saglayabilirmiyim. Serverlarda clientlarda ayni switch'e bagli. Söküp ayri
bi swicth ile 212 li bloga dahil edemiyorum.

Tesekkurler