[linux-network] Re: Serdar Hocam

From: Serdar KOYLU (serdar@uludag.org.tr)
Date: Wed 05 May 2004 - 15:30:19 EEST

Selamlar..

> Sizin burda oldugunuzu bilsem hic cevap yazmazdım valla
>
> Umarım yazdıklarım dogrudur
> Elemana ayıp olmasın

Estagfurullah ! Oyle soz olurmu?

Emin olmamakla birlikte, disaridan gelen baglantilarin cevaplarinda
yanlis interface uzerinden paketlerin yollanmasi sorunu ortaya
cikabilir. Yani, baglanti LL uzerinden istenir, fakat karsiya DSL
uzerinden yollanabilir. bu durumda ADSL icin NAT kullaniliyor
olacagindan src-addr uzerine yazilma tehlikesi olusabilir.

Bu boyle olurmu olmaz mi kesin bir sey soyleyemiyorum. Ama imkan
dahilindedir. Cunku IPTABLES vs. boyle olmaya zorlayacak bir takim
kurallar uyguluyor olabilir. Bilemeyiz..

Bu durum, client only bir sistem icin sorun yaratmaz. Ama server tarafi
bu taraf ise biraz tereddut icinde olurum.

Saygi ve sevgiler..