[linux-network] Re: Yeni: Türkçe e-posta sunucusu

---------

From: Sevket Keser (skeser@tekfen.com.tr)
Date: Sun 29 Feb 2004 - 06:58:46 EST

    Selamlar,

    Oncelikle boyle bi calisma yaptiginiz icin sizi(leri) kutluyorum ..
    tesekkurler.

    Listedeki mesaji okuduktan sonra Enki'yi abc.def.domain.com.tr (Fedora Core
    1 yuklu) linux makinama kurdum,
    (Python 2.3 ile beraber.. 2.2 icin kurulum ekraninda hata aldim)
    Calistirdiktan sona bi kac sey denedim sonuclar soyle ki ;
    · Kurdugum makinada Kmail hesabiyla, Ethernet ip si ile mail alip vermede bi
    sikinti olmadi..
    · Yukaridaki gibi fakat ekli 15mb'lik bir test maili gondermek istedigimde
    smtp hatasi aldim.
    · Networkteki baska makinadan Microsoft Outlook ile yaptigim denemedeyse
    mail almada herhangi bi problem yasamadim ama gonderiken "530 Kullanici ve
    Sifre Gerekir" hatasi aldim (Outlook da "outgoing mail server" bolumunde
    gerekli kullanici adi ve password bolumu bos / dolu birakarak denedim.)

    Son olarak bi kac oneri/sorum olacak,
    · Dil olarak neden python'u tercih ettiniz C veya C++ Gelistirme ortami icin
    daha iyi bir zemin saglamazmiydi ?
    · Eklenti olarak web arabirimi konulabilirmi ?
    · Bu haliyle kac kullaniciya hizmet verebilir ?
    · Kullanici dogrulama icin SSL destegi eklenebilirmi ? veya bunun icin ne
    yapilmasi gerekir.
    · Genel olarak ve "enki" icin , ekli maillerin iletilmesinde bant genisligi
    / mail server yetenekleri ile ilgili fikirleriniz nelerdir ?

    Tesekkurler.

    Sevket Keser