[linux-network] sendmail virtual user x qmail

---------

From: Bilge Erkan (bilge@polar.biz.tr)
Date: Wed 30 Jun 2004 - 11:03:39 EEST

Merhaba,

sendmail eposta sunucusunda local-host-names dosyası içine alan adları
ve virtusertable dosyası içine de virtual user tanımlamaları yaptım.
Örneğin x.com ve y.com alan adlarına eposta servisi veriyorum. Her iki
alan adında da info adında sanal kullanıcı var.

virtusertable dosyası aşağıdaki şekilde
info@x.com infox
info@y.com infoy

local-host-names dosyası aşağıdaki şekilde
x.com
y.com

Aynı sunucuya Open Webmail kurdum. Open Webmail'den bu kullanıcılara
gelen postaları info@x.com, info@y.com olarak login olup ayrı ayrı
görebiliyorum.

Fakat bir eposta istemcisinden (örn. Mozilla) gelen sunucu ve giden
sunucu tanımlarında info@x.com şeklinde kullanıcı adı tanımlarsam şifre
kontrolunden geçilemiyor. Burada kullanıcıyı infox, infoy olarak gerçek
kullanıcı adlarıyla tanımlamak gerekiyor. sendmail smtp sunucusu ve pop3
sunucusu bu şekilde isimlendirmeyi desteklemiyor.

1) sendmail'de bunun ayarlanması mümkün mü? Ayrıca bu şekilde
isimlendirmeyi destekleyen pop3 yazılımı var mı?

2) sendmail yerine qmail kullanmamı önerir misiniz? qmail bunu
destekliyor mu? Ayrıca qmail'i, gerçek kullanıcılar yaratmadan sadece
eposta kullanıcıları yaratarak kullanabilir miyim? Sanırım sendmail'de
gerçek kullanıcılar yaratmak zorundayım.

3) Open Webmail qmail ile uyumlu çalışır mı veya qmail ile çalışacak bir
webmail önerir misiniz?

Teşekkürler,
Bilge