[linux-network] Iki ag arasindaki sorun

---------

From: Barış KARAGÜL (bkaragul@softhome.net)
Date: Wed 23 Jun 2004 - 12:08:46 EEST

Merhabalar.
192.168.1.0 netmask 255.255.255.0
192.168.2.0 netmask 255.022.022.0

bu iki agi linux makinaya farkli ethernetlerle bagladim. her ethernetin IP
adresine de 192.168.1.1 ve 192.168.2.1 olarak verdim.

Clientler win 98 ve XP karisik makinalar. linux makinada Redhat 9 kurulu,
modem ile IP masq. ile interneti paylastiriyor. dhcp, , squid calisiyor ve
dhcp-bind ile dinamik dns hizmeti vermekte. Gayet guzel calisiyor.

Sorun su. Benim bu yapilandirmeayi boyle yapmaktaki amacim iki farkli agdaki
makinalarin birbirlerini ag komsularindan gormasinler diye ve band
genisliklerini sinirlandirabilmek icindi. Ancak Ag komsularinda
gorunmemelerine ragmen "bilgisayar bul" deyip diger agdaki makinalardan
birinin ismini yazdigimda goruyor. Bir de mesela 192.168.1.100 makinasindan
192.168.2.97 makinasini ping ettigimde cevap aliyorum. Nedeni route
tanimlamasindan olabilir mi? Istedigim bu iki agin arasinda hic bir fiziksel
baglanti olmamasi.