[linux-network] Re: Squid Tamam Ama

From: Abdullah GÜNEY (abdullah.guney@emo.org.tr)
Date: Thu 08 Jul 2004 - 14:49:41 EEST

Simdi burdan sonra epey yol almaniz gerekiyor. Ilk basta squidsiz internete
dagitin .

1) www.belgeler.org sitesinden linux ile internete nasil paylastiririm ile
ilgili dokumanlara bakabilirsiniz.
2) Ayrica http://www.geleceklinux.org/belgeler/serdarkoylu/index.html
adresinde cok detayli bir dokuman var. Okuyunuz
3) Yaptiginiz islemlerde hata alirsaniz bizler yardimci olmaya calisiriz.

Gelelim sizin yapmak istediginize. linux da 2 adet ethernet oldugunu
varsayiyoruz.
a)
1.ethernet (eth0) ic aga diger ethernet (eth1) modeme bagli alacak. eth0
sabit ip alacak eth1 ise modemden ip alacak sekilde ayarlayin.

 b)
komut satirindan su iki paremetreyi yazin. Kullanicilarin cikip cikmadigini
izleyin. Clientlari gateway olarak ic linux makinasini gostereceksiniz.

echo 1 > /proc/sys/net/ipv4/ip_forward
iptables -t nat -A POSTROUTING -o eth0 -j MASQUERADE

c) Eger kullananicilariniz internete cikiyorsa squid ile ilgili dokümanlara
bakin.