[linux-network] Re: squid ve yasaklama

From: Rout Siran (rout@rout.siran.net)
Date: Wed 07 Jul 2004 - 09:44:50 EEST

asagida size ozel ornekleme yapiyorum ozgur ustat

#
http_access allow localhost

# altta ne yaptik, hic birseyden etkilenmeyecek harici bir kablomuzu hazdik
# ornegin evimiz olsun bu..
acl harici2 src 195.174.x.x/32
http_access allow harici2

# asagida sirket icin yapilandirma yapiyoruz..
# Once genel.. herkes

#burasi geneldir
acl yasak_genel dstdomain "/home/squid/squid/etc/yasak_genel"
acl yasak_dosya_genel url_regex -i "/home/squid/squid/etc/yasak_dosya_genel"
acl yasak_sozcuk_genel url_regex "/home/squid/squid/etc/yasak_sozcuk_genel"
acl serbest_sozcuk_genel url_regex
"/home/squid/squid/etc/serbest_sozcuk_genel"

# herkese serbest
http_access allow serbest_sozcuk_genel all
#

# asagidaki ornek bir local
acl engin src 192.168.0.x
http_access deny engin yasak_genel
http_access deny engin yasak_dosya_genel
http_access deny engin yasak_sozcuk_genel
http_access allow engin

192.168.0.5 icin ozel yasaklar getirdim.. en ustte ise herkes icin genel
kistaslar koydum..
asla unutulmamali tum bu acl.lerden sonra mutlaka

http_access deny all

denmeli yoksa herkes kullanabilir..

#Burasi genel
aciklamali kismi hic koymayabilirsiniz...

hoskalin