[linux-network] Re: qmail BCC satirlari

From: Orhan Berent (berent@deu.net.tr)
Date: Tue 06 Jul 2004 - 12:00:22 EEST

Merhaba

Maalesef standart olarak bunun cozumu yok.Soyle yapabilirsiniz,ornek
veriyorum. Qmail'in alias mekanizmasini kullaniyorsaniz ornegin diyelim
herkesin kayitli oldugu include dosyasi adi da .qmail-herkes olsun. Bu
ismi sabit tutmayin. Bir scriptle her gun ismi degistirin ki millet
reply etmeye kalktiginda islem gormesin. Sendmail stilinde /etc/aliases
yapiyorsaniz da ayni sekilde.

Grup maillerinde Delivered To satirinin cikmamasini kesin olarak
engellemek istiyorsaniz,kodla oynayacaksiniz. Ben 3,5 yil evvel
oynadim,bende Bcc satiri cikmiyor. Ama kimi zaman karsi posta sunucusu
eksik return-path bilgisi oldugu dolayisiyla postanizi reddedebilir.

Bir diger yontem duyuru mailleri icin liste olusturmak yerine,tek bir
dosyayi kullanicilara linklemek.Vpopmail kullaniyorsaniz erisim sorunu
olmadigindan cok rahat oluyor. Tabii o tek bir mail dosyasinda da script
yardimiyla Delivered-To satirlarini kirpmak gerek.

Orhan Berent

06-07-2004 Salı günü saat 10:31 sularında, Serhan Sevim dedi ki: