[linux-network] Re: Squid+yonlendirme

From: Alper Oguz (alper@aden.biz)
Date: Sat 03 Jul 2004 - 12:12:05 EEST

On Sat, 2004-07-03 at 11:06, Sezin Ulutas wrote:
> Selamlar Fedora Core 1 yüklü makinamda squid/2.5.STABLE3 kurulu bu
> makinayi wan da bulunan başka bir makinanin squide yonlendirmek
> istiyorum.yani local deki kullanicilarim Fedora ya istekde bulunacak ve
> burada loglanacak ama internet baglantisi wan da bulunan başka bir
> squid ' e yonlenmiş olacak
Anladigim kadariyla kullanicilardan cikan isteklerin hem fedora'daki
squid'e hem de arkasindan wan'daki squid'e girmesini istiyorsunuz? Bunun
icin wan'daki squid'te sizin makinaniz icin izin verip, kendi
Squid'inize de wan'daki squid'i parent cache olarak tanitmaniz gerekir.
O zaman kullanicilariniz isteklerini sizin makinaniza yapacak (bunun
icin iptables ile port fw vb uygulayabilirsiniz), ama sizin Squid'iniz
de istekleri wan'daki diger squid'e yonlendirecek. Bu sayede web/ftp
erisiminiz wan'daki squid yuklu makina ve onun hatti uzerinden saglanmis
olacak...

squid-cache.org'daki dokumanlara bir gozatin.

Hatta simdi bakinca bunun icin faq bile buldum:

4.9 How do I configure Squid forward all requests to another proxy?
http://www.squid-cache.org/Doc/FAQ/FAQ-4.html#ss4.9

sevgiler

--
Alper Oguz <alper@aden.biz>

-- Attached file included as plaintext by Ecartis -- -- File: signature.asc -- Desc: This is a digitally signed message part