[linux-network] Re: sarg ve ip no

---------

From: Genco YILMAZ (gyilmaz@genco.gen.tc)
Date: Thu 01 Jul 2004 - 18:30:19 EEST

merhaba,
Burada yanlisa dustugunuzu dusunuyorum, gerek teknik gerekse dusunsel
acidan. Bu listelerde kimsenin kimseyi yonlendirdigi yok. Bizlerin
verebildigi yon vermek olabilir, o da sadece yondur. Yonlendirmek degil.
Bu yonu veren, o konuyu dogru bildigini dusunup bilgilendirmeye de
calisabilir. (kaldi ki hayat dogru oldugunu dusundugumuz yanlislarla
kurulu, burada baskalarinin hatalarindan da ders almaya calisiyoruz. Bir
omur butun hatalari yapmaya yetmiyor ne yazikki)
   Teknik hata ise /etc/hosts DNS'in atasi ve icerisinde, IP'den makina
adina olan cozumlemeyi bircok uygulamada kullanabiliyorsunuz. Sarg'da
bunlardan birisi. resolve_ip secenegini aktif etmeniz, /etc/hosts'taki
IP'ler yerine, makina adlarini (ki makina adlari yerine isterseniz
birlesik olarak ad soyad yazin o da olur) gostermenizi saglar. Yazan kisi
biraz eksik yazmis olabilir ki hersey yazilmak zorunda degil.
Ad soyad yerine IP'den makina adi gosterilmesinin cogu kurulum ve ilerisi
icin daha yararli olacagini dusunuyorum. Ozellikle ters cozunurluk isteyen
uygulamalarda kullanirken Or: xdmcp
  Siz bu sekilde tavirlar sergilerseniz, ileride baskalarina yardim etmek
ve dogru oldugunu dusundugu konuyu yazmak isteyen kisileri bir nebze
olsun engellemis olursunuz.

Lutfen biraz daha dikkat...

Saygilar
Genco.