[linux-network] RH7.2 --> SuSE9.0 - Sendmail-POP3 Hatasi

---------

From: Volkan Evrin (linux@karel.com.tr)
Date: Wed 18 Feb 2004 - 05:00:15 EST

    Kullanmakta oldugum RedHat 7.2 ustunde calisan Sendmail e-posta sunucusunu, SuSE 9.0 ustunde calistirmak ve daha sonrasinda uzerine bir antivirus yazilimi kurmak istiyorum. RedHat elemanlarina ve kurulumuna aliskanliktan oturu, SuSE kurulumunda bazi sorunlar yasadim ve asamadim.
    Duzgun bir kurulumdan sonra Suse ustunde sendmail calisti, sunucu ustunde pine ile mesaj atip alabildim. Dis bir makinadan POP3 (OutlookExpress) ile mesaj almaya calistigimda "-ERR Unknown AUTHORIZATION state command" hatasi aliyorum. Bunu google 'da taradigimda. SuSE'nin 8.2'den sonra sifre onaylamasini duz metin olarak yapmadigini, SSL yollarinin denenmesinin onerildigini gordum. Ozellikle IMAP uzerine gidilmis. Buldugum birkac dokuman ile imap uzerinde ssl calismasini sagladim, senkronizasyon yapildi, ama mesaj atma islemi sirasinda "servers rejected the sender's e-mail address was..... Server response '553 5.1.8..... Domain of Sender address ... does not exist" hatasini veriyor.

    Geldigim noktada, SuSE 9.0 uzerinde Sendmail kurulumunun ayrintilarini nasil bulabilirim? Benim amacim, RH uzerinde calisan POP3 hizmetini aynen SuSE uzerinde devam ettirmek. Ustune de antivirus, spam, vs. gibi ek yapilari kurmak.

    tesekkurler

    volkan evrin