Re: [Linux-sunucu] hata

From: Mehmet Ekiz (ekizm@tbmm.gov.tr)
Date: Tue 07 Dec 2004 - 13:32:27 EET

Selamlar,

Sal, 2004-12-07 tarihinde 11:43 +0200 saatinde, Osman Şahin yazdı:
> birkaç gündür programlar kurmaya çalışıyorum. fakat sürekli aynı hatayı
> veriyor derlerken. iÅŸletim sistemim Gelecek Linux Kurumsal fedora core
> 2 xfce masaüstünü kullanıyorum ve bu masa üstü için pluginleri kurmaya
> çalışıyorum. tar dosyalarını açıyorum ve ./configure komutunu veriyorum.
> fakat ne hikmetse sürekli hata veriyor. hatayıda ekteki change.log
> içinde. tam olarak nerede yanlış yaptığımı bana söylermisiniz. uykularım
> kaçtı :))))) şimdiden sağolun.

Kesildi ....

> configure:2609:19: stdio.h: No such file or directory

gcc, include dosyalarını bulamıyor. Normalda /usr/include altında olması
gereken *.h dosyalarıdır (stdio.h vs.).

glibc-headers rpm'i yüklenmemiş olabilir.

Åžu ÅŸekilde kontrol edebilirsin:
rpm -qa glibc*
gelen sonuç içinde şu iki satır olmalı:
glibc-2.3.3-74
glibc-headers-2.3.3-74

sürüm numaraları buradakinden farklı olabilir ama hepsi aynı olmalı.

eğer glibc-headers yoksa, glibc ile aynı versiyonu kurulum cd'sinden
veya internetten ( yum ile olabilir) uygun rpm'i bulup kurmalısın.

Kolay gelsin,
Mehmet Ekiz