[linux-network] LINUX REDHAT 9.0 IP PRINTER TANITIMI

From: Zulkuf OK (NVTP) (zulkuf_ok@hotmail.com)
Date: Fri 20 Aug 2004 - 07:08:56 EEST

Selam arkadaslar
Novel olan sistemimi Linux redhat yapip onun uzerine samba servisini
kurdum ve tum dosyalarimi transfer edip gerekli haklari ve paylasimlari
verdim.Bir problem yok.
Sisteme bagli olan ve uzerinde JetDirect (IP no:192.168.105.90) karti
takili olan yazicimi bir turlu tanitamadim(linux sistemine).Printer
configration kısmından yazici ekle,Queue type kismindan Networked
Jetdirect sectikten sonra printer yazan kisma yazicinin IP
numarasini(192.168.105.90) port 9100 yazdim.olmadi.

Yazicinin uzerindeki ayarlari duzeltim.HP laserjet 4 uzerindeki
IP address :192.168.105.90
subnet mask :255.255.255.0
def.gateway: 192.168.105.85 (Linux Redhat 9 kurulu olan bilgisayarin IP
numarasi)

bunlari yapmama ragmen halen yazicimi baglayamadim.

Linux Redhat kurulu olan ana makinem terminal programi ile ping
192.168.105.90 yapinca yaziciya ping cekiyor(yaziciyi goruyor
da)????Anlamadim bir tuılu bu isten

Saygilarimla.