[linux-network] Re: Slm

From: S.Çağlar ONUR (caglar.onur@tubitak.gov.tr)
Date: Wed 11 Aug 2004 - 16:58:54 EEST

Selamlar;

On Wed, 2004-08-11 at 16:42, Hakan SOYLU wrote:
> Arkadaslar simdi herkes bir fikir söyledi
>
> Linux Server + Mail Server için tavsiye edebilceginiz sistemler
> nelerdir
>
> Linuxun avantaji hem security + hemde maliyet avantaji ise
> bunu bana Qmail mi saglar yoksa Squirre Mail mi

Qmail MTA'dır Squirrelmail ise webmail, kavramları neyin ne iş yaptığını
bilmek en az o işi yapmak kadar önemli diye düşünüyorum. Google'da ufak
bir arama ile milyonlarca dökümana ulaşabilirsiniz MTA ne demektir, POP3
ne işe yarar, Webmail nedir tarzında, önce onları okuyun bence. Eğer
ingilizce bir engel ise www.belgeler.org ve bilimum diğer türkçe
kaynaktan yararlanmayı deneyin.

Burada herkes size farklı bir linux dağıtımı, mta, pencere yöneticisi
v.s v.s söyleyecektir. Çünkü herkes kendi rahat ettiği, herhangi bir
sebep ile sevdiği yazılımı kullanmak & kullandırtmak isteyecektir.

Qmail güvenlik, güzel kod yazma egoları ve basit ve sadece işini yapan
bir mta olmak için yazılmış bir yazılım. Tek derdi bir sürü patch
yapmadan bilimum özelliği bulunmaması, ama milyonlarca kullananı bir o
kadarda fanatiği var.

Postfix daha basit yapılandırılabilir, kullanılabilir bir mta. Kötü mü,
hayır en az qmail kadar iyi onun da milyonlarca kullananı fanatiği var.

Seçim sizin. Alın ikisinide kurun deneyin hangisi hoşunuza giderse onu
kullanmaya devam edin.

Yok eğer sorularınız akademik boyutlu sorular ise, yani hangi mta
diğerini şu şartlar altında döver ise o zaman gene sevgili Google amcaya
sorun benchmarkları göstersin size.

Önce ihtiyaçlarınızı belirleyin, amaçlarınızı çıkarın. Linux size
esneklik, fazlaca seçim şansı v.s sunar. Linux'a sadece maliyet+güvenlik
olarak bakmayın. Linux kullanmanın keyfini çıkarın.

--
S.Çağlar Onur <caglar.onur@tubitak.gov.tr>
Türkiye Bilimsel ve Teknik Araştırma Kurumu