[linux-network] Re: ssh config ayarlari

From: Can Erkin Acar (can.acar@pro-g.com.tr)
Date: Mon 09 Aug 2004 - 17:06:49 EEST

Bulent OZKAN wrote:

>Merhaba
>
>Arkadaşlar telnet kurmaktan tafsiyeleriniz,den dolayi vaz gectim birileri
>birşeyşer soyluyorsa bir bildikleri vardır -:)

Telnet _kullanmamak_ icin birkac neden:

* Yazdiginiz hersey, ozellikle sifreleriniz network uzerinde acik olarak
   dolasir. Baglantinin gectigi aglari dinleyen herkes sifrelerinizi
ogrenebilir.
   SSH ise baglantilarin icerigini sifreler.

* Baglandiginiz bilgisayarin gercekten baglanmak istediginiz bilgisayar
   olup olmadigini bilemezsiniz. Birisi DNS ve/veya baska bir yontemle
   telnet baglantinizi baska bir bilgisayar uzerinden yonlendirmis
   olabilir. SSH sunucusu calistiran bilgisayari'un bir genel anahtari
vardir.
   Bu anahtar degistiginde istemci programiniz sizi uyarir.

* Telnet ile bilgisayarlar ve kullanicilar arasinda bir guven iliskisi
   tanimlayamazsiniz, ve bu nedenle de 'sifresiz/otomatiklestirilmis'
   baglantilar yapamazsiniz, rlogin rsh vb. araclar da sadece IP adresi
   kontrolu yaptiklari icin kolaylikla yaniltilabilirler. SSH in host ve
   user anahtar tanimlari ise bu konuda guvenlikten odun vermeden
   buyuk kolaylik saglar.

* Telnet baglantisi uzerinden baska TCP baglantilarini yonlendiremezsiniz,
   telneti bir socks proxy olarak da kullanamazsiniz ;)

>ssh kurmaya karar verdim ancak ssh_config default olarak ayarlar # lerle
>kapatılmış.
>
>Benim standart ayarlar olarak hangilerine deger atamam lazim veya # acmam
>gerekiyor.
>
>Bir is yapalim derken acik da vermeyelim diye soruyorum.

# lerle kapatilmis ayarlar zaten 'default' olarak gelen ayarlari
gosteriyor. Sadece kullaniciyi varsayilan ayarlarin ne oldugu
konusunda bilgilendirmek icin koyulmus.

Varsayilan ayarlar yeterli olacaktir. Daha fazla bilgi icin sshd_config
dokumantasyonuna bakabilirsiniz (man sshd_config)