[linux-network] Re: [linux-network] ôFISO-8859-1?Q?ÓFiso-8859-9?Q?yönlend???FISO-8859-1?Q?irme?ı? problemi

From: Alper Oguz (alper@aden.biz)
Date: Thu 05 Aug 2004 - 12:00:28 EEST

Merhaba,
On Thu, 2004-08-05 at 09:51, enis wrote:
> 2 adet apache server var. Bunlardan biri 8080 i deiğeride 80 inci portu

> dinliyor. İnternet erişimi 8080 i dinleyen makineya bağlı bende 8
0 den gelen
> istekleri diğer makineye yönlendirmek için iptablesla aşağıda
ki komutu
> kullandım fakat herhangi bir sonuç alamadım.
> iptables -A PREROUTING t nat p tcp dport 80 j DNAT to-destination
> 192.168.0.1
> iptables A FORWARD p tcp d 192.168.0.1 dport 80 j ACCEPT

Yazdiginiz ilk kural yazim hatalari disinda (- ve --'ler eksik) dogru. O
kuralin yazildigi makinanin 80 portuna gelen istekler 192.168.0.1'in
80'ine gider.

Paketin yerine ulasmasini engelleyen, fw'un 80 portuna gelen istekler
icin bir ACCEPT olmamasi veya ayni sekilde 2. (apache'nin 80'de
calistigi) makinada gelen paketleri droplayan bir kural olabilir.

Genel zincir kurallariniz nedir, baska ne kurallar girdiniz, bunlara
bakmak lazim.

> işin ilginç tarafı 8080 i dinleyen makineye nmap le bakınca port
80 açık
> gözükmüyor. Sorun bu olabilir mi ? eğer öyleyse makinenin 80. p
ort
> dinlemesini nasıl sağlarım.

Eger buna iki makinadan birindeki bir iptables kurali neden olmuyorsa,
Apache calismiyordur. :)

ps ax|grep httpd ile apache'nin calisip calismadigina, netstat -lp ile
hangi portu hangi programin dinledigine bakabilirsiniz.

Once Apache'nin calistigina emin olun, daha sonra iptables kurallarina
bakarsiniz.

Bir de mesajlarin konu satirinda Turkce karakter kullanmazsaniz iyi
olur, listecimizin ona alerjisi var. :)

kolay gelsin

--
Alper Oguz <alper@aden.biz>

-- Attached file included as plaintext by Ecartis -- -- File: signature.asc -- Desc: This is a digitally signed message part