[linux-network] Re: Mail alinma var, fakat gonderememe sorunu

From: Recai Oktas (roktas@omu.edu.tr)
Date: Wed 28 Apr 2004 - 09:49:14 EEST

Selamlar,

* Serdar Aydemir [2004-04-28 09:02:41+0300]
> Sistemde kurulu Mandrake Linux Server var.
> Postfix yuklu..
> Disardan bazi clientlar dial-up baska internet servis saglayicilardan
> baglandiklarinda bizdeki hesaba e-mail alabiliyorlar fakat
> gonderemiyorlar...
> Ornegin, ttnet, superonline gibi firmalarin aboneliklerinden
> baglananlar sadece e-mail alabiliyorlar, gonderemeiyorlar.
> Buna bir cozum yolu varmidir? Varsa kaynak gosterebilirseniz
> sevinirim..

Bu problemin sunucu tarafinda ESMTP vb. bircok cozumu var. Fakat biraz
_bilgili kullanicilar_ icin (sunucu tarafina dokunmadan) istemci
tarafinda hemen uygulanabilir SSH temelli birkac yontem onerebilirim:

* Posta gonderiminde kullanilan 'sendmail' komutunu ayarlamaya imkan
  veren MUA'larda soyle bir ayar yapilabilir: (Ornek Mutt icin,
  SERVER'i sizdeki Mdk server ile degistiriyorsunuz)

        set sendmail="/usr/bin/ssh SERVER /usr/sbin/sendmail -t"

  Mutt boyle bir MUA. Kmail da bu olanagi sunuyor. Evolution'da
  bildigim kadariyla bu ozellik yok, fakat eklenmesi planlaniyor
  saniyorum. Diger MUA'lari bilemiyorum.

* Ikinci yontem MUA icin yukaridaki gibi bir sart dikte etmez ve
  dolayisiyla her programda is gorur. MUA tarafinda dikkat edilecek tek
  ayar, programa lokal'den mail gonderecegini bildirmektir. SSH ile
  lokal port'u uzaktaki port'a tunelliyoruz:

        ssh -L 25:localhost:25 SERVER

  (Low port oldugundan bu islem icin kullanicinin root olmasi gerekir.
  Alternatif olarak >1024 bir port'la islem yapilabilirdi. Ama MUA
  tarafinda bu port'u da uygun sekilde girmek gerekirdi.)

Her iki yontemde kullanicinin kendi makinasindaki hesabin uzaktaki SSH
hesabiyla ayni isimde oldugunu varsaydim. Eger bunlar farkliysa '-l'
secenegi kullanilmali. Ayrica bu islemlerin pratik olmasi icin
parolasiz SSH ayarlari da yapilmali.

--
roktas