[linux-network] Sayın Serdar KOYLU

From: Metin KARAKUS (mkarakus@doktoroglu.net)
Date: Tue 27 Apr 2004 - 16:49:53 EEST

Merhaba Serdar Bey

Uzun zamandır gorusemedik
Su benim soruna baska bir cozum buldum.

hani 2 ayrı gateway kullanıyordukya
linux makineye 2 interface kullandık
1.aga bakan yuz 2. Adsl modeme bakan
ag gecidi olarak Diger router ip verdik
router üstunden de nat yaptık dedikki internete ulasmak istiyorsan linux
makinanın interface ' e yok gumruge eriseceksen router uzerinden yolla gibi

su an sorun yok cok iyi calısıyor sistem
biraz onceki sohbetlerden de firewall denedim canavar gibi oldu
iptables -I FORWARD -p tcp -s 174.20.3.113 --dport 1407 -j DROP dedim ilgili
arkadas artık kazaa kullanamıyor iptables -I FORWARD -p tcp -s
174.20.3.113 --dport 80 -j DROP dedigimde web browser nakavtcok iyi yaaa
demek diger portlarında tam ne ise yaradıgını bilsek o zaman kimse admin
istemeden bisey yapamazfakat bir sualim daha olacakoda soyle squid
kullanmıyorum ip forward ederek cıkıyor kullanıcılar masquaring yaninasıl
bir komut girmeliyimkimp3-wma-exe-bat-com gibi dosyaları cekemesinler