[linux-network] Squid + DansGuardian + Downlad scanning

From: Gurkan Aslan (gurkan@iaslan.com)
Date: Mon 26 Apr 2004 - 12:46:32 EEST

Herkese selamlar...
Squid Web Cache sunucum ve icerik filtreleme + icerik virus taramasi
icin yapilandirdigim DansGuardian'im var...

Her ikisiyle ilgili de hic bir sorunum yok, squid isini gayet guzel
yapiyor ve DansGuardian basarili bir sekilde icerikte virus taramasini
da gerceklestiriyor, filtrelemeyi de yapiyor...

Ancak;

DansGuardian normal sartlarda bildiginiz uzere belirli dosya
formatlarinin da cagirilmasini ontanimli olarak yasakliyor
(*.exe;*.com;*.mp3 vb. gibi). Benim istedigim indirilecek dosyalara izin
vermek, ancak dosyalarin oncelikle sunucuya indirilerek virus
taramasindan gecmesini saglamak veya dogrudan kullaniciya giderken
taramasini saglamak...

Bununla ilgili alternatif bir cok cozum buldum; bunlardan birisi de
Trend Micro v.b. anti-virus yazilimlarinin sundugu 1200$'lik cozumlere
kadar ulasti bu... Ancak ben israrla merak ediyorum: Bir dosya
indirilmek istendiginde bunu once sunucuya indirip taramadan gecirip,
daha sonra kullaniciya gitmesini saglayabilir miyim? En azindan bir
fikri olan var mi, veya onerileri olan...

Tesekkurler, saygilar...

--
Hazar Agency & Computer Systems
(GNU/Linux Solutions)

Projects and Software Development Department Manager Gurkan ASLAN (a.k.a. Integer)

-- Attached file included as plaintext by Ecartis -- -- File: signature.asc -- Desc: This is a digitally signed message part