[linux-network] Re: Linuxte grafiksel firewall programı varmıdır?

From: Enver ALTIN (enver.altin@frontsite.com.tr)
Date: Thu 22 Apr 2004 - 13:27:08 EEST

Merhaba,
On Thu, 2004-04-22 at 13:17 +0300, Metin KARAKUS wrote:
> linux firewall programı veya rulerları kendi yapsın ben calıstırayım
> tarzında kullanımı ve yönetimi kolay grafiksel olması (tercihen)
> komutlardan anlamadıgım icin bu işi bir programın yapmasını tercih ediyorum
> Varmıdır boyle bir program acaba?.

fwbuilder, firestarter, shorewall.

Mümkünse kullanmayın. Bu paketlerin çoğu aslında iyi düşünülmüş
parametrelerle 50 satırda yapılabilecek ama her nedense çok daha büyük
ve karmaşık firewall yapılandırmaları üretir.

Doğrusu, iptables/netfilter'ın nasıl çalıştığını anlamanız ve kendi
gereksinimlerinize uygun firewall yapılandırmasını kendiniz yapmanız
olmalı.

-HTH

--
|          |  Enver ALTIN (a.k.a. skyblue)
|          |  Software developer, IT consultant
|    FRONT |
|==========|  FrontSITE Bilgi Teknolojisi A.Ş.
|_____SITE_|  http://www.frontsite.com.tr/

-- Attached file included as plaintext by Ecartis -- -- File: signature.asc -- Desc: This is a digitally signed message part