[linux-network] Re: [linux-network]

From: Onur Kucuk (onur@kablonet.com.tr)
Date: Sat 10 Apr 2004 - 13:32:24 EEST

 Merhaba,

> Ben daha önce linuxsa geçmek istiyom falan Remote desktop
> conection ba?lant?s? varn? diye mail atm??t?m. bu linuxtan
> att???m ilk mailim.
> Mandrake 9.1 kurdum ama ses kart?m? tan?mad? bunun için öncelikli
> olarak ne yapabilirim.

 Guncellemelerini yapin ya da daha yeni bir mandrake kullanin. Mandrake
10 (community) henuz beta olsa da masaustu icin gayet makul kararlilikta
bence.

 Alsa servisini kapatin.

> Remote Desktop Connection ba?lant?s? Linux
> çal???rken Windows serverlara ba?lanmak için kullamak istiyorrum böyle
> ba?lant? yapabilece?im bir program varm?yd?.

 Terminal server icin rdesktop kullanabilirsiniz, ya da vnc
(realvnc, tightvnc) gibi daha degisik sistemler kullanabilirsiniz.

> birde burada MsDos Komut
> sat?r?na benzeyen konsol var bunun komutlar? ve ne i? yapt???n? nerden
> bularbilirim.

 belgeler.org ?

 herhangi bir "unix e giris" konulu belge isinizi gorur.

> Wine gibi bir program duymu?tum bir ara bu programla
> linux çal???rken windows masaüstünü görebiliyomu?uz galiba bu program

 Masaustunu gorme islemi yapmiyor ama linux masaustunuzde windows
uygulamalarinizi calistirabiliyor.

 http://seminer.linux.org.tr den seminer notlarini inceleyebilirsiniz.

> için çekirdek falan derleniyomu? bu i? nas?l yap?l?r. en son

 Wine icin cekirdek derlemeye gerek yok. Cekirdek derleme ihtiyaci kolay
kolay (belki de hic) karsiniza cikmaz.

> olarakta(çok sorduma ama cahilim bu konuda hiç bi?i bilmiyomm kusura
> bakmay?n özür dilerim) kazaa veya e-mule tarz? payla??m programlar?n?
> linuxta kullanabiliyomuyuz. ?imdiden herkese yard?mlar?ndan dolay?
> te?ekkürler iyi çal??malar
> Özgür YILMAZ

 freshmeat.net adresinden program arastirabilirsiniz. Mldonkey, emule
gibi programlar var.

 Bu arada genel olarak sordugunuz sorular sik sik sorulan sorular.
Listelere soru yazip cevabini beklemekle vakit kaybetmenize gerek yok,
listelerin arsivlerini arastirabilirsiniz, sss.linux.org.tr adresini
inceleyebilirsiniz, seminer.linux.org.tr deki seminer notlarini
inceleyebilirsiniz.

--
 Onur Kucuk                                        Knowledge speaks,
 <onur@kablonet.com.tr>                            but wisdom listens