[linux-network] Re: antivirus

From: Volkan Evrin (linux@karel.com.tr)
Date: Tue 06 Apr 2004 - 08:48:24 EEST

www.mailscanner.info

Sisteminizde kurulu bir ClamAV 'de varsa, ustune bir de Spamassassin
eklerseniz, cok guzel bir urun.

iyi calismalar

Volkan Evrin

> Merhaba,
> yaklasik 50 makineli bir networkte kullanilmak uzere, internet uzerinden
gelen (max. 1mbit'lik bant genisliginde) veriyi kontrol edebilecek bir
antivirus yazilimi onerebilir misiniz ? Bu konuda tecrube sahibi olan
arkadaslar hangi yazilimi onerirler ? Bu yazilim GPL olmasi tercih
nedenidir.

> Su anda Clam AntiVirus kullanarak dosya sunucusunun ve agdaki diger
sistemlerin kontrolunu yapabiliyorum. POP3(wimdoz'un durumu malum... posta
govdeleri + ekler.), http ve ftp protokolu uzerinde kontrol saglayabilirsem
ne guzel :) Buyuk olcude virus-free bir ortam yaratmak icin GPL lisansina
sahip bir uygulama onerebilecek misiniz ?

> Google, linux.org'tan arastirdim. Istedigim ozelliklerdeki yazilimlar GPL
degil, GPL olanlar istedigim ozellikleri icermiyor. Birseyler gozden
kacirmis olabilirim. (bu arada liste arsivlerine ulasamadim.) Siz ne
dersiniz ?