[linux-network] Re: sock proxy

From: Metin KARAKUS (mkarakus@doktoroglu.net)
Date: Mon 05 Apr 2004 - 09:47:37 EEST

Sayın Serdar KÖYLÜ

Öncelikle size BABA BÜYÜKSÜN demek istiyorum
Keşke İzmirde sizin gibi konuya hakim insanlar olsada ben onlara çıraklık
yapsam gonullu olarak.

Tesekkur ederim. Henuz denemedim ama yarın duruma el atıp deneyecegim.
söylediklerinizi..

Donanım bilgisi : LL cisco router şu an 64k bağlantı var
                          Adsl Zoom x5 şu an 1024k bağlantı var

redhat9 server donanımı p3 600mhz cift işlemcili 512 ram server 3 ethernet
bağlı

tam anladıysam once gatewayler tanıtacam

# ip route add default via 10.0.0.2 dev eth0
# ip route add default via 174.20.3.1 dev eth2

eth0=adsl modeme bakan ethernet
eth2=routera bakan ethernet
10.0.0.2=adsl modem ip si
174.20.3.1=ff router ip si

bant limitleri yapılacak

# tc qdisc add dev eth2 root tbf rate 63kbit latency 25ms burst 1540 = LL
için dogrumu yapmısım değerleri?
# tc qdisc add dev eth1 root tbf rate 1000kbit latency 300ms burst 1540 =
Adsl için Doğrumu Degerler

şimdide agda paylaştırma için

# iptables -t nat -A POSTROUTING -o eth0 -j MASQUERADE = Adsl
# iptables -t nat -A POSTROUTING -o eth2 -j MASQUERADE = LL

eger yukarıya kadar dogru ise yaptıklarım sistemin çalışması lazım tabii
eth1 in ipsini kullanıcılara gateway olarak gosterirsek dogrumuyum acaba?

gelelim soruya
Fakat ilk sualde soyle bir sorundan bahsediliyor:
Bazı makinalar her iki baglantıyıda kullanmak zorunda bazıları ise sadece
interneti kullanmaları yeterli
buna cevaben de tum kullanıcılar 2 baglantıyıda kullansın zararı yok ama tum
kullanıcılar icin gereklide degil acıkçası

Şimdi buraya kadar dogruysam bu komutları rc.local icine yazsam ve
calıstırsam yeterlimidir. acaba
Sizide meskul ediyorum ama kusura bakmayın

Tekrar merhaba yukardaki olayı denedim.Tamamını uyguladım. yalnız paylasım
yapamadım sonra en alt satıra
 echo "1" > /proc/sys/net/ipv4/ip_forward - ekledim internet
paylasıldı ok ama LL halen calısmıyor acaba ben nerde yannıs yaptım?