[linux-network] Fw: Ns1 nası yapacam

From: Aykut ARDIÇ (aykut@fuardunyasi.com)
Date: Sun 04 Apr 2004 - 19:18:12 EEST

selam arkadaslar
biraz aptalca gelecek ama size bi soru soruyum akşamdan beri okumadıgım doküman kalmadı

şimdi olayımız bizde bir domain var www.firmaadi.net olsun bu domain daha önceden alınmış ve ns1.servissaglayıcı.net e yönlendirilmiş ve hali hazırda çalışıyoda yaptıgımız işler dolayısıyla 20 ye yakın domain daha var bizde bunlarda www.domain1.com ........ www.domain20.com olsun.

biz her yıl 20 hosting için (hosting başına 60$) 1200$ verecegimize gidip şu aylık 90$ lık makinalardan aldık adamlar bize ip numarası verdi ve root passwd lerinidde verdiler makinaya baglana biliyoruz.amacımız hosting hizmeti filan vermek değil kendi domainlerimizi host etmek

şimid esas soru

www.firmaadi.net olan domain ini ns1.firmaadi.net nası olacak ? neler yapmamız gerek
   - ben biraz araştırdım bind9 manuallerini filan okudum orda söylenen leri yaptım bu aşamaya kadar geldim şimdi napacam ?

root@host [~]# dig -x 127.0.0.1 yazınca

; <<>> DiG 9.2.1 <<>> -x 127.0.0.1
;; global options: printcmd
;; Got answer:
;; ->>HEADER<<- opcode: QUERY, status: NOERROR, id: 29284
;; flags: qr aa rd ra; QUERY: 1, ANSWER: 1, AUTHORITY: 1, ADDITIONAL: 0

;; QUESTION SECTION:
;1.0.0.127.in-addr.arpa. IN PTR

;; ANSWER SECTION:
1.0.0.127.in-addr.arpa. 259200 IN PTR localhost.

;; AUTHORITY SECTION:
0.0.127.in-addr.arpa. 259200 IN NS ns1.firmaadi.net.

;; Query time: 1 msec
;; SERVER: 127.0.0.1#53(127.0.0.1)
;; WHEN: Sun Apr 4 18:20:29 2004
;; MSG SIZE rcvd: 96