[linux-network] Re: RH9.0 ile samba

---------

From: Orhan Albay (orhan.albay@kaynet.com)
Date: Fri 19 Sep 2003 - 07:45:54 EDT

    /etc/samba/smb.conf dosyasinda [global] bolumunde workgroup ve `server
    string` seceneklerini isterseniz degistirin.

    smb passwd file = /etc/samba/smbpasswd satirinin varligini kontrol edin.

    dosyanin en altinda ise yapilacak degisik tarzda paylasim tanimlari
    ornekleri var. Bir ornekte ben veriyorum.

    [homes]
       comment = Home Directories
       browseable = no
       writable = yes
       valid users = %S
       create mode = 0664
       directory mode = 0775

    valid users = %S smbpasswd dosyasindaki tum kullanicilar demek.
    istediginiz bir klasore paylasim verdirmek icin path secenegini
    eklemeniz gerekiyor. smb.conf dosyasinda yeterince ornek var zaten.
    konfigurasyon dosyasinda yapilabilecek minimum degisilikler bu kadar.

    en onemli nokta ise smbpasswd dosyasinin olusturulmasi ve bu dosyada
    tanimlanmis kullanicilar icin sifre belirlemek.
    bunu da soyle yapiyorsunuz.
    ***dosyayi olusturmak icin ***
    cat /etc/passwd |mksmbpasswd.sh > /etc/samba/smbpasswd
    dosyanin icerigini incelemeniz faydali olacak. XXXXX:XXXXX alanlari
    NTLM anahtarlari temsil ediyor.
    paylasima izin vermek istediginiz herbir kullanici icin bu bu keyleri
    olusturmaniz gerekiyor. Bunu ise smbpassword komutu ile yapiyorsunuz.

    smbpasswd <kullanici adi>

    Hepsi bu kadar.

    Iyi sanslar,

    Orhan Albay.