[linux-network] Asya Kaplanlarının Linux Ortakligi karari

---------

From: Eyup KAVCI (ekavci@anlasotomasyon.com)
Date: Tue 02 Sep 2003 - 11:53:18 EDT

          Asya kaplanları Linux'ta birleşiyor
                  Japonya, Çin ve Güney Kore, Microsoft'un işletim sistemi
    sistemi tekelini kırmak için ortak bir işletim sistemi geliştirme kararı
    aldılar.

          NTV-MSNBC VE AJANSLAR

               1 Eylül 2003 - İmzalanmasına kesin gözüyle bakılan anlaşmaya
    göre, ülkeler açık kaynak işletim sistemi Linux'un geliştirilmesi üzerine
    yoğunlaşacaklar. Üç ülke özel sektörü teşvik amacıyla, NTT, Matsushita, Nec,
    Hitachi ve Fujitsu gibi devlerin de dahil olacağı bir komite oluşturarak
    Linux çalışmalarını koordine edecekler.

                 Torvalds: Linux yoluna devam edecek
           MS Linux'la rekabeti ciddiye alıyor
           KOBİ pazarında MS-Linux rekabeti
           ABD devlet daireleri açık kaynağa rağbet ediyor
           'Linux pazarı genişleyecek'

               Japon Ticaret ve Endüstri Bakanı Takeo Hiranuma, Çin ve Koreli
    meslektaşları ile Phnom Penh kentinde yaptıkları toplatının akabinde
    ülkelerin ortak bir işletim sistemi geliştirmek konusunda ilk adımların
    atıldığını belirtti.
                 Bakanlar ilk anlaşmaların imzalanması için Eylül ayının
    ortasında bir kez daha toplanacaklar.

          MS TEKELİNİ KIRMAK
                 Sözcüler bu güçbirliğinin temel amacının, MS'in işletim
    sistemlerindeki tekelini kırmak ve bu tekelin iş dünyası üzerinde yarattığı
    baskıyı kaldırmak ve tek bin kaynağa bağımlı kalmanın risklerini elimine
    etmek olarak açıklıyorlar.
                 Windows'un bilgisayar virüslerine karşı olan zaafı, bir çok
    şirketi Windows'a soğutuyor; sözkonusu virüs yazılımlarının Windows'lara
    kolayca nüfuz etmesi şirketleri zor durumda bıraktığından, virüs konulerında
    daha dayanıklı olan Linux sistemleri giderek popülerliğini artırıyor.
           Dünya devlerinin Linux ortaklığı

          LİNUX PROMOSYONU
                 Japonya, Çin ve Güney Kore'nin kurmayı düşündükleri
    konsorsiyum, ilk etapta Linux'un word ve excell karşılıkları üzerine
    çalışacaklar. Hükümetler tarafından mali olarak desteklenecek olan proje,
    Linux'un Asya'da kullanım alanının genişlemesi amacıyla şirketlere mali
    destekler de öngörüyor.
                 Bir çok şirketin Windows'tan başka diğer sistemlere geçmek
    arzusunda olduğuna dikkat çeken Japon Ticaret ve Endüstri Bakanı Takeo
    Hiranuma, "Hükümetinin kullanıcılara değişik opsiyonları sunması
    gerektiğini, güvenlik ve maliyet konularında Linux'un öne çıktığını"
    vurguladı. Açık kaynak işletim sistemi Linux'un halihazırda MS Windows'a
    rakip olabilecek kapasitede olmadığının altını çizen Bakan Hiranuma "Linux
    çekirdek yazılımlarının aksine, yazıcı yönetimi, word ve excell gibi çevre
    ürünlerinin yetersiz kaldığını" belirtti.

          Kaynak :
          http://www.ntvmsnbc.com/news/231590.asp

    -- Binary/unsupported file stripped by Ecartis --
    -- Type: image/jpeg
    -- File: 133928.jpg

    -- Binary/unsupported file stripped by Ecartis --
    -- Type: image/gif
    -- File: c.gif

    -- Binary/unsupported file stripped by Ecartis --
    -- Type: image/gif
    -- File: complete_story.gif

    -- Binary/unsupported file stripped by Ecartis --
    -- Type: image/gif
    -- File: dotblack.gif

    -- Binary/unsupported file stripped by Ecartis --
    -- Type: image/gif
    -- File: lnk_story.gif

    -- Binary/unsupported file stripped by Ecartis --
    -- Type: image/gif
    -- File: mp_header.gif

    -- Binary/unsupported file stripped by Ecartis --
    -- Type: image/gif
    -- File: clear.gif

    -- Binary/unsupported file stripped by Ecartis --
    -- Type: image/gif
    -- File: avrupalig_200x105.gif

    -- Binary/unsupported file stripped by Ecartis --
    -- Type: image/gif
    -- File: gunebaslarken_200x105.gif