[linux-network] Re: Osirusoft

---------

From: Kemal M. Ergur (kemal.ergur@gtkbilgisayar.com)
Date: Thu 28 Aug 2003 - 09:17:31 EDT

    On Thu, 2003-08-28 at 15:54, =?windows 1254?Q?Cem_G=DCLER?= wrote:
    > Selam,
    > Mail serverlarında spam kontrolünü osirusoft ile yapıyorsanız eğer size<kötü
    > bir haberim var. Osirusoft şu aralar çalışmamakta. Ayarlarınızı gözden geçirin.
    >
    > Kolay gelsin
    > Cem GÜLER

    Aslinda osirusoft veya bir baska RBL'in spam onleme konusunda
    kullaniminin ne kadar dogru oldugu da bir baska nokta. Yani RBL'ler:

    1. Sisteme gelen spam iletilerin kacta kacini basarili bir sekilde
    onleyebiliyorlar ?

    2. Spam uretmeyen adresleri de listelerinde barindiriyorlar mi?

    3. Open-relay olma konumundan cikan sistemler icin bakim islemlerini ne
    kadar etkin yapabiliyorlar ?

    Kisacasi kisisel kullanim icin RBL'e diyecek bir seyim yok, ancak
    kurumsal bazda posta sunucusu uzerinde kullanimda karar verirken goz
    onune alinacak pek cok parametre var.

    Ornegin kablonet uzerinde calisan bir mail server'in bazi domainlere
    gonderdigi iletilerin, sirf kablonet havuzundan IP aliyor olmasi
    nedeniyle RBL tarafindan reddedildigini biliyorum.

    Kolay gelsin,

    --
    Kemal M. Ergur <kemal.ergur@gtkbilgisayar.com>
    GTK Bilgisayar