[linux-network] Re: iptables & ftp

---------

From: Enver ALTIN (ealtin@casdb.com)
Date: Wed 27 Aug 2003 - 11:13:39 EDT

    On Wed, 2003-08-27 at 17:59, serdar@istas.com.tr wrote:
    > Komut satirindan ftp ftp.domain.com yaziyorum parola ve sifremi yazdiktan
    > sonra login oluyor. Ls ile liste almaya calistigimda oylece kaliyor ve bir
    > sure sonra time out veriyor

    FTP iki turlu yapilabilir:

    - Active FTP: ASCII ve BINARY transfer islemleri icin ek rastgele bir
    port, gerektiginde ftpd tarafindan acilir ve client buraya baglanir.

    - Passive FTP: Tum transfer islemleri port 21 uzerinden yapilir.

    Transferlerin nasil yapilacagina da client karar verir (PASV veya PORT
    komutuyla).

    Firewall sisteminiz uzerinde ip_conntrack_ftp modulunu yuklemeyi
    deneyin. Active FTP icin bu bir cozum olabilir. Tabii INPUT chain
    icerisinde --state RELATED -j ACCEPT bulundugunu varsayarak.

    -HTH

    --
    Enver ALTIN (a.k.a. skyblue)	- Software developer, generic solvent
    http://enver.casdb.com/		- mailto: ealtin at casdb dot com