[linux-network] Re: arp paketleri

---------

From: Onur Kucuk (onur@kablonet.com.tr)
Date: Thu 30 Oct 2003 - 19:37:02 EST

    On Fri, 31 Oct 2003 00:53:19 +0200
    MustafaOgun <mustafaogun@gmx.net> wrote:

    M> arada bisuru arp 'li biseyler geldigi gozume takildi, nedir bu ?
    M> adress resulation packet demek sanirim , ne ise yarar?

     "man 7 arp" dan alinti,

    ARP(7) Linux Programmer's Manual ARP(7)

    NAME
           arp - Linux ARP kernel module.

    DESCRIPTION
           This kernel protocol module implements the Address Resolution Protocol defined in RFC 826. It is used to convert
           between Layer2 hardware addresses and IPv4 protocol addresses on directly connected networks. The user normally
           doesn't interact directly with this module except to configure it; instead it provides a service for other protocols in
           the kernel.

      Yani layer 2 seviyesinde bulundugunuz ag icerisindeki aygitlarin adres <-> IP bilgileri arasi donusum.

    M> normal bisey mi bu? yoksa sadece turk kablo iss'lerine has bi is
    M> bilmezlik mi?
    M>
    M> bu trafik band genisligimi israf ediyor, ne kadar surer sizce?

     Normal bir agda boyle bir goruntu gormeniz cok normal. Ancak cok fazla sayida arp ucusuyorsa ortalikta birseyler ters gidiyor olabilir.

     Ornegin birileri bulundugunuz IP araliginda sinsi birseyler yapmaya calisiyor olabilir.

     Bir baska senaryo da, bulundugunuz agda bir miktar wimdoz XP/NT/2K var meshur trojanlardan birine yakalanmislar, ve bulasacak daha baska wimdozlarin pesinde kosuyorlar. 100 Mbit lik aglarin "hic" kullanilmaz hale geldigini gordum, bu sebeple "biraz etkiledigi" icin sanslisiniz.

    --
     Onur Kucuk
     <onur@kablonet.com.tr>