[linux-network] Re: Qmail ustune ...

---------

From: Guray SATICI (guray@uludag.edu.tr)
Date: Sat 18 Oct 2003 - 17:50:33 EDT

    hayir alamazsiniz ...
    DSL modem ile muhattap olursunuz boyle bir durumda ...
    fakat tcp olarak 25 110 portlarina baglanmaya calisirsaniz mail sunucumla yuzlesirsiniz ...

    Mail sunucum local ip ye sahip ...
    gate sunucumda ayni ...
    ve gate uzerindeki dns yapilandirmamda tanimli olan subdomain lerin ip adresleri
    DSL modemin sabit ip sine yonelik
    yani mail.domain.adim DSL modemin ip sine tanimli
     www de ayni sekilde
    ns01 ve ns02 lerde oyle

    DSL modem 53 e gelen istekleri de gate e yonlendiriyor ...

    network um DSL modemden DSL momdeme bakan eth0 dan
    DMZ ye bakan eth1 den (ki DMZ bolgesinde su anlik sadece bir makine yani mail sunucu bulunuyor)
    ve yerel aga dhcp uzerinden ip dagitan eth2 den mevcut ...

    bir shey daha rcpthost dosyasinin tam olarak islevi nedir acaba???
    sanirim sorunlarin asil sebebi bu dosya ...
    bir sekilde yonlendirme yapildigi icin ip veya domain sorunu cekiyor gibi gibi ...

    sunu da unutmamak lazim ki ... DSL modemimin de bir domain i var aslinda :)
    acaba mail gelirken bu domain le karsilasip sorun cikariyor mu?
    uymadigi icin???