[linux-network] Re: SURECOM EP320...

---------

From: Alper Oguz (alperliste@showtv.com.tr)
Date: Tue 14 Oct 2003 - 10:28:31 EDT

    14.10.2003, 16:34, Ata Kan wrote:
    AK> ustam cok sagol. malum,daha yeniyim bariz gor. :) peki ben bu
    AK> rtl8139 ethernet kartimi taktiktan sonra makinayi reboot edince
    AK> sistem o karti gorecekmi? gelecek linuxten bir yetkili "gormez,
    AK> oyle bir ozelligi yoktur" dedi. ama kartlar plug and play
    AK> ozellikli bu bir.. ikincisi de sistem her acilista otomatik
    AK> olarak yeni bir donanim varmi yokmu tarior. emin olmak icin
    AK> sordum,gorur dimi :)

    Sistem acilisinda veya sonradan konsolda elle "modprobe 8139"
    yazarsaniz kartiniz icin modul yuklenir. lsmod'ta 8139'un karsisinda
    "1" ile bir adet aygitin o modulu kullandigini gormeniz lazim.

    Örnek bir tane (2 ethernet takili, biri 3c905C, digeri i82557):
    # lsmod
    Module Size Used by Not tainted
    3c59x 24648 1
    eepro100 17264 1

    dmesg ciktisindan kartin eth0 mi eth1 mi oldugunu gorebilirsiniz.
    Bundan sonra ifconfig eth0 1.2.3.4 netmask 255.255... seklinde karta
    IP verebilirsiniz.

    Ayrica suraya bakmanizi da oneririm: http://sss.linux.org.tr/?p=cs&category=36

    sevgiler

    --