[linux-network] postfix, virtual domain ve imap

---------

From: Kemal M. Ergur (kemal.ergur@gtkbilgisayar.com)
Date: Tue 14 Oct 2003 - 07:05:24 EDT

    Benim sorunum postfix uzerinde virtual hosting ile ilgili. Soyle ki:

    Postfix 2.0.16 ve Cyrus-sasl-2.1.15'i sorunsuz bir sekilde kurdum.
    Problemsiz olarak smtp auth yapiyor ve calisiyor. Cyrus smtp_pwcheck
    olarak auxprop kullaniyor ve /etc/sasldb2 dosyasindan kullanicilari
    alarak plain, login, digest-md5 ve cram-md5 olarak dogrulama islemlerini
    yapiyor. Daha sonra virtual hosting yapayim dedim. Bunun icin de
    virtual_mailbox_base, virtual_mailbox_maps, virtual_mailbox_domains,
    virtual_uid_maps ve virtual_gid_maps parametrelerini tanimladim. Mailbox
    formatini da maildir sectim ve gelen mailler istedigim gibi maildir
    formatinda sunucu uzerinde tutulmaya basladi. Buraya kadar hersey
    normal. Sorun bundan sonra basliyor. Yani bu mailleri sunucudan pop veya
    imap ile alma konusunda.

    Okudugum kadari ile maildir formatini sadece courier imap'in
    destekledigini, cyrus imap'in desteklemedigini ogrendim. Fakat cyrus
    imap kurmak istedigim icin bir onceki adimda yapmis oldugum virtual
    hosting tanimlarini iptal ettim. Cyrus imap'i kurdum. Bunun da
    dogrulamasini /etc/sasldb2'dan almasini sagladim. Cyradm ile kullanici
    yaratip, sifresini saslpasswd2 ile tanimladigimda imtest ile kontrol
    ediyorum ve hersey duzgun gorunuyor. ANcak sorun mail alamiyorum. Yani
    postfix'in cyrus imap ile birlikte calismasini saglayamadim.

    Dokumanlara gore sadece master.cf'de cyrus icin olan satirdaki path'in
    duzeltilmesini (/cyrus/bin olanin), daha sonra main.cf dosyasi
    icerisinde mailbox_transport'un cyrus olarak tanimlanmasinin ve
    virtual_maps tanimlamasinin yeterli oldugu yaziyordu. Ben de bunlari
    yaptim. Ancak bir turlu olmadi. Imap ile baglandimda kimlik
    dogrulamasini gecebiliyorum, ancak postfix'in mailleri cyrus tarafindan
    olusturulan mailbox'a almasini gerceklestiremiyorum. User unknown in
    virtual alias table hatasi veriyorum. Ancak artik mailbox_transport,
    fallback_transport, local_transport tanimlari arasinda kayboldum.

    Gelelim soruya: postfix'in cyrus imap ile birlikte calismasini nasil
    saglarim, ancak mysql kullanmadan. Zira internette gordugum tum
    dokumanlar bu isi mysql'i de isin icine katarak cozum uretiyorlar. Bunun
    icin main.cf dosyasinda hangi tanimlarin olmasi zorunludur ?

    --
    Kemal M. Ergur <kemal.ergur@gtkbilgisayar.com>
    GTK Bilgisayar