[linux-network] Re: Squid Sorunu (Aşama Katedildi Ama)

---------

From: Kemal M. Ergur (kemal.ergur@gtkbilgisayar.com)
Date: Thu 09 Oct 2003 - 17:18:04 EDT

    On Thu, 2003-10-09 at 15:42, emre46 emre wrote:
    > Tekrar Selamlar..
    >
    > ama kafamı karıştıran bir durum daha doğdu
    >
    > acl benim_makine src 192.168.1.117
    > acl diger_makineler src 192.168.1.0/255.255.255.0
    > acl yasak_site dst 212.101.97.69
    >
    > http_access deny yasak_site
    >
    > böyle dediğimde hem benim makineye hemde diğer makineler için
    > yasaklanıyor yasak siteler.
    >
    > bende şu şekilde değiştiriyorum ama farketmiyor
    >
    > http_access deny yasak_site diger_makineler (bu yazım şekli doğrumu?)

    Hayır değil. Zira sizin makina da diger makinalar networkunde yer
    alıyor. Aslında isim olarak da diger_makinalar yerine tum_makinalar daha
    uygun kaçıyor. Neyse, bu isteğinizi iki şekilde yapabilirsiniz:

    1. yol:

    http_access deny yasak_site diger_makineler !benim_makine

    2. yol

    http_access allow yasak_site benim_makine
    http_access deny yasak_site diger_makineler

    > bir ikinci sorum daha olucak. ie ayarlarında proxy kullan seçeneğini
    > işaretleyip adres kısmına proxy server in ip sini ve port kısmınada 3128
    > yazmadan geçerli olmuyor yaptıklarım (ayarları otomatik algıla) seçeneğide
    > bir işe yaramıyor. bunun için başka bir yöntemmi var ? yoksa her bir client
    > için tek tek ayarlamamı yapacağım...

    firewall (gateway) üzerinde iptables ile PREROUTING zincirinde 80 no.lu
    porttan dışarı gitmek isteyen paketleri proxy sunucunuzun dinlediği
    porta (ör. 3128) yönlendirmeniz yeterli olmalı.

    --
    Kemal M. Ergur <kemal.ergur@gtkbilgisayar.com>
    GTK Bilgisayar