[linux-network] Re: ---GPL TİCARİ YAZILIM Projesine katılımcı arıyorum

---------

From: Murat Arslan (arslanm@basilix.org)
Date: Tue 07 Oct 2003 - 05:20:31 EDT

    On 06 Oct 2003 08:08 EEST you wrote:

    > Selamlar Arkadaşlar;
    >
    > PHP,MYSQL ile web tabanlı tüm platformlarda çalışabilecek (Önyüzde windoze
    > mecburiyetini kaldırabilecektir.), ticari yazılım projesine katılmcı
    > arkadaşlar arıyorum.
    >
    > LINUX konusunda en büyük sıkıntılarımızdan biri,belkide birincisi üzerinde
    > çalışan ticari yazılım (Muhasebe,Çek/Senet,Cari,Stok Vs.) olmamasıdır.
    > Bu konuda çalışmak,organizasyona katılımak isteyen arkadaşların emaillerini
    > bekliyorum.

    Projenin hem GPL hem de Ticari olmasi cok ilginc. Ticari yazilimlar hazirlarken
    GPL yazilimlari 'bedava' kullanamazsaniz; daha dogrusu bazi GPL yazilimlar eger ticari
    amacla kullanacaksaniz sizden para isterler.

    Ikisinden birisini secmeniz gerekiyor. Eger GPL'i secerseniz cebinizden be$ kuru$
    para cikmaz, cebinize para da girmez; kisaca amme hizmeti yapmi$ olursunuz.
    Yok eger ticari olacak derseniz, o zaman MySQL'i ticari amacla kullanacaginizdan
    Mysql'e para odemeniz gerekir. PHP icin bunun gecerli oldugunu sanmiyorum,
    bir aralar bedavaydi, hala oyledir sanirim.

    -m