[linux-network] Re: ---GPL TİCARİ YAZILIM Projesine katılımcı arıyorum

---------

From: Nilgün Belma Bugüner (nilgun@superonline.com)
Date: Mon 06 Oct 2003 - 07:29:00 EDT

    Pazartesi 6 Ekim 2003 11:22 sularında, Yunus ÇİÇEK şunları yazmıştı:
    > Selamlar Arkadaşlar;
    >
    > PHP,MYSQL ile web tabanlı tüm platformlarda çalışabilecek (Önyüzde windoze
    > mecburiyetini kaldırabilecektir.), ticari yazılım projesine katılmcı
    > arkadaşlar arıyorum.
    >
    > LINUX konusunda en büyük sıkıntılarımızdan biri,belkide birincisi üzerinde
    > çalışan ticari yazılım (Muhasebe,Çek/Senet,Cari,Stok Vs.) olmamasıdır.
    > Bu konuda çalışmak,organizasyona katılımak isteyen arkadaşların emaillerini
    > bekliyorum.

    Selam,

    Bu katılım çağrısı böyle yapılmaz.
    Önce bu projeyi bir proje sunucusunda herkesin kolayca katılabileceği
    katkıda bulunabileceği bir ortamda açmalısınız. GPL olacaksa bu bunun
    kanıtı olacaktır. GPL projeler birilerinden saklanarak geliştirilemezler.
    Çünkü böyle birşey GPL'in doğasına aykırı olduğundan inandırıcı olmaz.

    Sizin başlatmaya çalıştığınız projenin benzerleri yok değil, var ama
    hep kişisel kalmış, toplumsal bir katkı alamamıştır. Sebebi ise açık
    kaynak kodunu ya gören yoktur, ya da proje olarak iyi yönetilememektedir.

    Sourceforge, savannah gibi açık kaynak koda destek veren proje
    sunucuları var. Bunlardan birinde projenizi önce bir başlatın.
    CVS'si, web sayfası, iletişim listesi vs. olmalı.
    Böylece siz bir süre sonra sürdüremezseniz, bir başkası sürdürebilir.
    GPL proje böyle olur.

    Örneğin:
    http://sourceforge.net/projects/belgeler/
    http://sourceforge.net/projects/gnu-tr/