[linux-network] Re: modem uzerinden printer kullanma

---------

From: Burak DAYIOGLU (burak.dayioglu@pro-g.com.tr)
Date: Mon 03 Nov 2003 - 06:52:28 EST

    nurullah sarkbulbulu wrote:
    > (linux
    > server)--<modem>-------<modem>-(win2000)-(printer)
    > Böyle bir yapida linux server win2000 kurulu pc'ye
    > bagli yaziciyi nasil kullanir?

    Nurullah Bey,
    Daha once listede onerilsin diye bekledim ama kimselerden
    ses cikmadi. Bir UNIX sunucusundan terminal emulasyonu ile
    baglanmak icin kullandiginiz client PC'ye bagli printer'a
    dogrudan print job gonderebilirsiniz. Bunun icin hemen her
    terminal emulatoru program icerisinde printer ayarlari
    vardir.

    Ornegin benim PC'lerimden birisi uzerinde Putty SSH istemcisi
    calisiyor ve Putty ayarlari arasinda "Remote controlled
    printing" secenegi var.

    Terminal emulatorunuzun ayarlarindan nasil kullanildigina
    bir bakin; sanirim sunucu uzerinde de printer device olarak
    terminal emulatoru ile baglandiginiz portu (pts1 vb.) vermeniz
    gerekecek.

    Bir zamanlar bunu yaptigimizi animsiyorum ama nasil oldugunu
    hatirlayamadim. Yaptiktan sonra kisa bir aciklamayi listeye
    gonderirseniz herkes bilgilenmis olur.

    selamlar, kolay gelsin.

    --
    Burak DAYIOGLU
    Danisman, Pro-G Bilisim Guvenligi ve Arastirma Ltd.