[linux-network] Re: Samba 2.2.7'de Türkçe karakterli dosya adlarının Linux'da görülmesi

---------

From: Bilge Yüceer (bilge@polar-ltd.com.tr)
Date: Fri 14 Mar 2003 - 16:55:30 EET

    Merhabalar,

    Yanıtlarınız için çok teşekkürler.

    samba-3.0alpha22-1 'i kurdum. smb.conf man sayfalarından okuduklarıma
    göre, şu ayarları yaptım:

    display charset = UTF8
    unix charset = UTF8
    dos charset = 857

    testparm'ın çıktısındaki global bölümü şöyle:

    [global]
            dos charset = 857
            display charset = UTF8
            workgroup = POLAR
            server string =
            log file = /var/log/samba/log.%m
            max log size = 50
            socket options = TCP_NODELAY SO_RCVBUF=8192 SO_SNDBUF=8192
            domain logons = Yes
            domain master = Yes
            dns proxy = No
            remote announce = 10.0.0.255
            hosts allow = 10.0.0., 127.

    (unix charset ayarı global tanımlar arasında nedense görünmüyor)

    Bu durumda sorunlar tersine döndü:

    Yine aynı şekilde, Win98 PC'lerden, adında Türkçe harf geçen dosyaları Linux üzerindeki
    Samba paylaşımlarına kopyalıyorum. Tekrar Win98 PC'lerden baktığımda
    dosya adları düzgün çıkıyor, fakat dosyalara erişilemiyor. Yani dosyayı silmeye, adını değiştirmeye veya kopyalamaya çalıştığımda (dosya sistemi hatası(1026)) mesajı alıyorum.

    Linux'ta baktığımda ise dosya isimlerindeki Türkçe harfler konsolda da, grafik
    ortamda da düzgün görünüyor ve dosyalara erişilebiliyor. Benzer şekilde Linux'ta oluşturduğum
    ve adında Türkçe harf geçen dosyaları Samba paylaşımlarına kopyalıyorum.
    Win98 PC'lerden baktığımda dosya adları düzgün görünüyor, fakat dosyalara erişilemiyor. Yani dosyayı silmeye, adını değiştirmeye veya kopyalamaya çalıştığımda (dosya sistemi hatası(1026)) mesajı alıyorum.

    smb.conf'da yapmam gereken başka birşeyler mi var acaba?

    Selamlar,
    Bilge.

    ---
    Deniz Akkus Kanca wrote:

    >Burada bahsedilen problem biraz daha değişik.
    >Sizin çözümünüze bir kaç alternatiften aşağıda bahsediyorum.
    >
    >Fakat Redhat 8.0'a özgü olan problem, RH 8.0'un artık UTF8 kullanması.
    >Bunun çözümü sanırım samba 3.0 serisine geçmekle olacak. Henüz uğraşıp
    >denemedim. Veya samba içerisine UTF8 kodlamasını koyacağız - 2 serisi için.
    >
    >Diğer, ve artık klasik olan problem sizin karşılaştığınız ve gayet güzel
    >tarif ettiğiniz. O probleme sizin çözümünüze ek olarak bir iki alternatif:
    >
    >Sizin probleminize bir başka alternatif de, dosyanın bulunmasını
> [...]
     POLAR Mühendislik ve Danışmanlık Limited Şirketi
     POLAR Engineering and Consulting Limited
     Adr: Teknoloji Gelistirme Merkezi, ODTU, 06531 Ankara, Turkey
     Tel: + 90 - 312 - 210 14 53
     Fax: + 90 - 312 - 287 53 72
     e-mail: bilge@polar-ltd.com.tr