[linux-network] Re: adsl

---------

From: Recai Oktas (roktas@omu.edu.tr)
Date: Mon 30 Jun 2003 - 19:13:40 EEST

    * Gürkan KARABATAK <gkarabatak@firat.edu.tr> [2003-06-30 18:39:22+0300]
    > Modem ethernet modemse driver falan gerekmez.Eger usb ise gerekiyor.

    Dogru... Ethernet arayuzlu modemler dogal olarak surucu gerektirmiyor,
    fakat baglanti icin kullanilacak protokolun ne olacagi (yetkilendirme ve
    abone yonetimi isteklerine bagli olarak) ISP'nin secimlerine gore
    degisiyor (Bridged DHCP veya PPPoE/PPPoA).

    > Ancak ben bugune kadar 3-5 yerde kullandim modemi ayarlayip kullandik.
    > Herhangi bir yazilim kullanmadik. www.elazigemniyet.gov.tr adsl
    > uzerinden bagli ve linux makinaya dhcp den ip aldirma disinda hicbir
    > yazilim ayar vs.. kurmadik yapmadik. Ve linux firewalldan websitesine
    > nat yapiliyor. Yine bildigim birkac windowsta da oyle. Bizmi yanlis
    > yaptik da calisti yoksa bu yazilim otomatikmi calisiyor
    > bilgilendirirseniz sevinirim.

    Bahsettiginiz uygulamada saniyorum "Bridged DHCP" kullanilmis. Bu
    protokolde bazi ISP'ler MAC uzerinden yetkilendirme yapiyor, yani NIC'i
    bir kere kaydettiginizde boyle devam ediyorsunuz, fakat ethernet kartini
    degistirdiginizde ISP'ye bunu bildirmeniz gerekiyor. (Sizin durumda
    boyle bir yetkilendirme de gerekli olmamis galiba.) Daha fazla detay
    icin TLDP'den DSL NASIL'i okumanizi oneririm.

    PPPoE/PPPoA dinamik IP'li ev kullanicilari icin ISP acisindan
    yonetilmesi kolay kirma -!- protokoller. Yetkilendirme PAP/CHAP ile
    yapiliyor mesela. TTnet kisisel kullanicilar DSL slam'lerde PPPoE/PPoA
    kullaniyor. (Kurumsal kullanicilarda durum ne bilmiyorum.) Bu durumda
    ethernet arayuzlu bir ADSL modem olsa dahi bu PPPoE (veya PPPoA)
    modullerini kurmaniz gerekiyor. (Yeni kernel'larda bu moduller hazir
    geliyor zaten.) USB modemler de durum (Linux acisindan) daha zor.
    Sizin verdiginiz bagda da belirtildigi gibi once dogru USB modem'i
    bulacaksiniz (yazida ayrintilari mevcut). Benim de halen kullandigim
    Alcatel SpeedTouch USB modem'de birden fazla kurulum yontemi var. Modem
    firmware'i, kernel'da gerekli moduller vesaire derken is karisiyor.
    Karisiklik hakkinda bir fikir vermek icin yaklasik cumlelerle ifade
    etmek gerekirse, bu yontemlerden birisinde kernel tarafinda PPPoE'yi
    (veya PPPoA da olur) aktifledikten sonra Alcatel tarafindan hazirlanan
    (ve icinde modem firmware'i de olan) bir suit kullaniyorsunuz. Ben
    bunun yerine kernel ile gelen modulu pas gecerek kendi PPPoA surucusunu
    kuran bir yontemi kullaniyorum.

    --
    roktas