[linux-network] Re: Tomcat 4.1.24, RH 9 ve 404 hatasi

---------

From: Bilge Yüceer (bilge@polar-ltd.com.tr)
Date: Mon 16 Jun 2003 - 16:10:17 EEST

    Sizin konfigurasyonunuzdaki sorunun tam olarak ne olduğunuz bilmiyorum
    ama aşağıdaki bilgiler size yardımcı olabilir.

    /etc/tomcat4 dizini /var/tomcat4/conf dizinine link'tir.

    Bu dizindeki tomcat4.conf dosyasında JAVA_HOME (java'nın kurulu olduğu
    dizin) ve LANG (tr_TR) gibi değerler belirlenmektedir.

    Yine bu dizindeki server.xml dosyası server ile ilgili
    konfigürasyonların yapıldığı dosyadır.
    Bu dosyada
    <!-- Define a non-SSL Coyote HTTP/1.1 Connector on port 8080 -->
    satırının altındaki tanıma bakın. O tanımdaki port numarası (genellikle
    8080'dir ama bazen sürümden sürüme değişmektedir) standalone çalışan
    tomcat sunucusunun port numarasıdır ve x.y.com:8080 ile erişmeniz gerekir.

    x.y.com:8080 erişimiyle karşınıza çıkması gereken sayfalar
    /var/tomcat4/webapps/ROOT dizinindeki sayfalardır. Ayrıca
    /var/tomcat4/webapps dizininde bir de examples adındaki web uygulaması
    vardır. Buna da x.y.com:8080/examples diye erişebilirsiniz.

    <!-- Define the default virtual host -->
    <Host name="localhost" debug="0" appBase="webapps"
            unpackWARs="true" autoDeploy="true">
    Yine aynı dosyada yukarıdaki gibi bir tanım olmalı. Burada appBase
    parametresi yukarıda bahsettiğim /var/tomcat4/webapps dizinini
    tanımlamış oluyor.

    Umarım bunların yardımı olur,
    Bilge.

    ---
    Devrim GUNDUZ wrote:
    > Merhabalar,
    >
    > Tomcat 4.1.24 kurdum RH 9 uzerine. Yapilandirmasini da onu kullanacak
    > baskabir yazilim uzerinden yaptim (boyle buyurmuslar yazilimda)
    >
    > Soyle bir hata aliyorum:
    >
    > ===
    > HTTP Status 404 - /
    >
    > type Status report message /
    >
    > description The requested resource (/) is not available.
    > Apache Tomcat/4.1
    > ===
    >
    > Bu arada, tabii ki x.y.com:8000 sayfasini cagirdigimda aliyorum bunu.
    >
    > Simdi Apache'den yorumladigim kadariyla soyle dusundum:
> [...]
      POLAR Mühendislik ve Danışmanlık Limited Şirketi
      POLAR Engineering and Consulting Limited
      Adr: Teknokent, SEM Ek Binasi, ODTU, 06531 Ankara, Turkey
      Tel: + 90 - 312 - 210 14 53
      Fax: + 90 - 312 - 210 17 99
      e-mail: bilge@polar-ltd.com.tr