[linux-network] Re: linux auth. on Active Directory

---------

From: Seref Tufan Sen (s_tufansen@hotmail.com)
Date: Tue 10 Jun 2003 - 09:12:08 EEST

    Selam,,,

    >From: Sancar Saran <saran@sim.com.tr>
    >To: linux-network@liste.linux.org.tr
    >Subject: [linux-network] Re: linux auth. on Active Directory
    >Date: Mon, 9 Jun 2003 18:19:31 +0300
    >

    >OpenLDAP ta, M$ un koydugu kerberos ??

    OpenLDAP'te kerberos kullanabilme yeteneğine sahip eğer sorduğunuz bu ise.

    Daha önce kullanıcı bilgilerinin AD'de tutulduğu ve linux ortamından login
    olunabilen bir kurulum gerçekleştirmiştim. Linux kimlik doğrulamasında
    kullanılan pam modülleri sağolsunlar ister kerberos ister ldap üzerinden
    şifre doğrulatabiliyor. nss_ldap sayesinde de gerekli bilgiler AD üzerinden
    ldap protokolü ile alınabiliyor. Bu sayede tek kullanıcı+tek şifre ortamı
    elde edebiliyorsunuz. Ama tersi (yani OpenLDAP sunucu windowslar istemci)
    pek mümkün değil herhalde. MS her zaman kendi ürününü kullanmak ister yaa
    neyse :P

    Şeref Tufan Şen

    Help STOP SPAM with the new MSN 8 and get 2 months FREE*